Форми роботи вихователя ГПД
Діяльність справжнього вихователя групи продовженого дня сповнена педагогічною творчістю і не обмежується певними рамками.
Форми роботи можуть бути різними - індивідуальними, груповими, фронтальними.
Вибір конкретної форми зумовлюється різними чинниками: завданням виховання, рівнем розвитку первинного колективу, індивідуальними особливостями школярів, об`єктивними обставинами, конкретними педагогічними ситуаціями та ін.
Групові - диспути, дискусії, засідання за круглим
столом, поетичні свічки, історичні розповіді,
написання творчих робіт, огляди - перегуки,
прес-конференції, виставки, діалоги,
години спілкування, інтелектуальні ігри.
Індивідуальні - доручення, бесіда, виступи,
написання творчих робіт,
дослідницький пошук.
З батьками - збори, практикуми, лекції, бесіди,
конференції, листування, брифінги,
відвідування вдома, засідання батьківських
клубів, родинні свята, дні відкритих дверей,
вечори запитань та відповідей,
творчі портрети сім`ї.
З шкільним бібліотекарем:
аналіз читацьких формулярів,
прем`єри книги, вечори поезії.
З вчителями, керівниками гуртків:
обмін інформацією,
вироблення єдиних вимог,
складання програм спільних дій.
З шкільним психологом:
анкетування, спостереження, тестування,
складання програм розвитку особистості
учня і учнівського колективу.
Організація навчально-виховного процесу
Режим дня - запорука здоров`я
Вимоги - - відповідність режиму віковим особливостям школярів;
- педагогічне забезпечення чергування режимних моментів;
- раціональний розподіл часу на навчання, харчування, відпочинок,
позакласні, позашкільні заходи, в тому числі, максимальне
перебування дітей на свіжому повітрі;
- чітку організацію роботи дитячого колективу, єдність вимог до
дітей і контроль за їх діяльністю.
Обід - 30 хвилин
Прогулянки,
Ігри, суспільна праця - 1,5 - 2 години
Самопідготовка - 1 - 1,5 години
Робота в гуртках,
Заняття за інтересами - 1 - 1,5 години
Спортивно - оздоровча година
І частина. Підготовча (10 - 15 хвилин)
Шикування, ознайомлення зі змістом години здоров`я, різновиди ходьби,
повільний біг з переходом у ходьбу, рухові вправи на розвиток м`язів
рук і ніг.
ІІ частина. Основна (20-40 хвилин)
Рухливі ігри, естафети, спортивні розваги для дітей.
ІІІ частина. Заключна (5-7 хвилин)
Шикування, ігри низької рухливості, дихальні вправи,
приведення організму в спокійний стан, підведення підсумків,
організоване повернення до класу.
Види прогулянок
Прогулянка - спостереження
Мета:цілеспрямоване спостереження молодших школярів (у шкільному сквері, парку) за
* сезонними змінами в природі;
* різними природними аномаліями (зима - немає снігу, річка не замерзла - чому?)
* особливостями рослинного світу;
* життя свійських і диких тварин;
* працею і відпочинком людей.
Прогулянка - завдання
Мета: * привітати товаришів або дорослих зі святом;
* запросити гостей на класний або шкільний захід;
* надати шефську допомогу.
Прогулянка - практичне завдання
Мета: виконати завдання практичного спрямування, наприклад, визначити:
* відстань;
* розмір предмета;
* висоту предмета;
* колір предмета;
* напрямок і швидкість вітру.
Прогулянка - похід
Мета: виховувати у дітей такі якості, як швидкість, витривалість, дисципліну, уважність під час орієнтуванню на місцевості.
Прогулянка - фантазія
Мета: викликати у дітей емоційний підйом та організувати творчу діяльність. вона повинна мати можливість:
* зробити замальовку;
* виготовити виріб із природного матеріалу;
* спдести вінок, кошик;
* скласти букет із листя, квітів, гілок;
* скласти казку, вірш, розповідь.
Прогулянка - практикум
Мета: працювати і закріплювати життєво необхідні навички:
* за правилами дорожнього руху;
* з техніки безпеки;
* з трудових навичок;
* з орієнтування;
* з культури поведінки.
Прогулянка - розвага
Мета: організувати вільний час дітей (повеселитися, потішитися, поспівати, пожартувати, провести веселі змагання, розгадати цікаві загадки, шаради, тощо.
Суспільствознавча прогулянка
Мета: показати дітям, як на практиці відбувається розподіл громадської праці;
розкрити специфіку масових професій;
розповісти про трудові й бойові традиції народу на прикладах рідного краю.
Прогулянка - милування
Мета: забезпечити належний рівень емоційно - духовного розвитку вихованців;
любов до природи - це міцний потік доброти, радощів життя, високих почуттів.
(листопад, перший сніг, ожеледиця, іній, льодохід, перші струмочки, веселка, тощо)
Немає коментарів:
Дописати коментар